Luca glutén-, laktóz-, és cukormentes konyhája

Derült égből allergia

Derült égből allergia

Almás pite golyó

2017. szeptember 17. - Derült égből allergia

Egy kedves ismerősünk nemrég „megszórt” minket 2 láda almával. Alapvetően nem rajongok a gyümölcsös süteményekért, nálam a sütemény mindig valami nagyon habos, nagyon édes finomságot takart. Talán az almás pite az egyetlen olyan desszert, amire nem bírok nemet mondani.

Bevallom nektek, bármennyire is vált hobbimmá, szenvedélyemmé a sütés-főzés, velem is előfordul, hogy egy szemernyi kedvem sincs még csak a konyha tájékára se menni. Viszont roppant édesszájú vagyok és az almák is ott mosolyogtak a ládában (bár próbáltam tudomást sem véve elosonni mellettük minden alkalommal), de végül nem bírtam ellenállni nekik, és így találtam egy olyan megoldást, amivel a lehető leghamarabb elkészíthettem az alábbi fincsiséget. A receptet Aranytepsi oldalán találtam és gondoltam megosztom azokkal, akik még nem próbálták ki.

https://receptneked.hu/edes-sutemenyek/almas-pite-golyo/

  • 3 db közepes alma
  • 7 dkg por alapú nyírfacukor
  • 20 dkg glutémentes darált keksz (én Mester család babapiskótát daráltam le)
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1 csapott kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 2 evőkanál citromlé

Az almákat meghámozzuk, a magházakat eltávolítjuk. Nagylyukú reszelőn lereszeljük, majd a citromlével és a fűszerekkel 6-8 perc alatt pároljuk, amíg meg nem puhul. Ezután hozzáadjuk a darált kekszet és az édesítőt, majd összegyúrjuk. Golyókat formálunk belőle, végül meghempergetjük egy kis fahéjjal kikevert por alapú édesítőszerben (én Xilitet használtam).  Jó étvágyat!

almas_pite_golyo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://derultegbolallergia.blog.hu/api/trackback/id/tr2112871550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása