Luca glutén-, laktóz-, és cukormentes konyhája

Derült égből allergia

Derült égből allergia

Második randi.....

2017. augusztus 06. - Derült égből allergia

A második történetem kissé bonyolultabb, mert ebbe a családom tagjai is belekavarodtak.

Nyár van, Balaton, „haverok, buli, Fanta” helyett nagybátyámékkal terveztünk egy hetet a nagy tó mellett.

Szombaton a - bepakolás, mindenkimegvan? mithagytunkotthon? csakaziratokat, megapénztárcát! akkorgyerünkvisszaamegyehatártól - és egyéb teljesen természetes kis szösszeneteket letudva, korán indultunk. Négyen vágtunk neki az útnak: nagybátyám, sógornőm, egyetlen lányuk Sárika és én. Már majdnem a célállomásnál tartottunk, amikor bátyám bekanyarodott egy pizzázó elé azzal a felkiáltással: „Kilyukad a gyomrom, együnk! A Balaton megvár, nem húzzák ki belőle a lefolyódugót!” Kiscsalád be, én egy tenger gyümölcseivel bőven megpakolt gyönyörűséget választottam.

Ezután már eseménytelennek lehetne nevezni azt a pár kilométert, amit a szállásunkig megtettünk, leszámítva talán azt a tényt, hogy Sárika elkezdett panaszkodni, hogy nagyon fáj a dereka és kb. tízszer kellett megállnunk vele különböző illemhelyek és bokrok mellett.

Mikor megérkeztünk Sárikát közös erővel kisegítettük a kocsiból, csomagokat behajigáltuk a szobába és elkezdtünk valamiféle gyógyító embert felhajtani, mivel annak már a fele sem tréfa, ha hétrét hajolgat a görcsöktől és szidja az egész Balaton-felvidéket (amit egyébként imád).

Így hát megint útnak indultunk, mindeközben én diszkréten elkezdtem vakarózni, mint aki hangyabolyban töltötte az éjszakát. Némi kis városnéző túra után találtunk egy ambulanciát, ahová rögtön betódultunk. Az orvos rögtön bevezetett engem egy vizsgálóba és már szívta is a fecskendőjébe a szert, mert addigra tele lettem piros pöttyökkel, ami kis családom figyelmét a nagy kavarodásban értelemszerűen elkerülte. Sárikát előretuszkolták, hogy tulajdonképpen ő a vizsgálandó delikvens, akit egy másik orvos azonnal kezelésbe is vett. Mint kiderült ő már egy erős felfázással indult el nyaralni, csak akkor még nem tudott róla, engem pedig a szokásos kérdések után azzal bocsátottak el, hogy ezen túl csak a tengert élvezhetem, a gyümölcseit felejtsem el, mert ez bizony allergiára utaló tünet volt.

            Végül Sárikának felírták a megfelelő gyógyszereket ágynyugalommal együtt, nekem pedig utasításba adták, hogy egy pár napig ne nagyon érjen víz és főleg nap.

Hoppá! Balaton – gyógyszerek – ágynyugalom - ohne víz - ohne nap.                                             

Kis családi kupaktanács után, melyben megosztottuk egymással az eddigi nyaralás élményeit, úgy döntöttünk, hogy irány haza. Itthon egy kicsit nyomott hangulatban kezdődött a csomagok visszapakolása. Nagybátyám rakta a beépített szekrény felső polcára a bőröndöket, mikor hirtelen állati üvöltést hallatott és az indiai hastánc valamint a cseroki indiánok esőtáncának kombinációjába kezdett.

Mint kiderült a felső polcon tartott tavalyi karácsonyfadíszek közül egy törött gömb darabjai a szemébe hullottak a bőröndtaszigálás közben. Immár megszokott környezetünkben azonnal a szemészeti klinikára vittük (Sárikát ágynyugalomban hagyva), ahol se perc alatt lekezelték és egy jókora kötéssel távozhatott. És még mindig nem ért véget a nap….

Itthon Sárika némileg magára találva már az udvaron várt bennünket. Nagybátyám - oldandó a síri hangulatot - hatalmasat vert a felesége hátsó felére azt kurjantva: „Mit ríttok, a hétre úgyis esőt jósolnak!” A gondolat maga kiváló volt, egyetlen szépséghibával. Kedves neje épp abban a pillanatban hajolt meg egy kicsit, hogy beleszagoljon egy gyönyörű mélyvörös rózsába, így azzal a lendülettel tűnt el a rózsabokorban. Tényleg, de tényleg csak egy pillanatig volt dermedt csönd, (hiszen ez a nap azért megedzett bennünket a váratlan helyzetekkel kapcsolatban) így sógornőmet az eddigiekhez képest rekordidő alatt mentettük ki a zöld növényzet közül. Én azonnal autóba ültem vele – mivel kicsit megfogyatkozott a család az épen maradt tagokat illetően – és irány a sebészet, ahol szakszerűen el is látták. Mire hazaértünk már csak egy fél óra volt éjfélig ebből a csodálatos napból, de ezt a kis időt is hasznosan töltöttük el: szemöldök csipesszel kis jajgatásokkal kísérve kihúzgáltuk a sógornőmből a benne még szemérmetlenül megbújó rózsatüskéket.

Íme, a második randim az allergiával, amelynek horderejét jelentősen rontotta, hogy közben sorra hullottak mellőlem családtagjaim is. És még mindig úgy gondoltam, hogy ez csak egy egyéjszakás kaland vele, eszembe sem jutott, hogy ez sajnos egy állapot kezdete.

A bejegyzés trackback címe:

https://derultegbolallergia.blog.hu/api/trackback/id/tr10012724116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Betonfagyi 2022.12.12. 09:40:16

Biztos forrásból tudom, hogy tetszett az első sztorim, szóval itt a második. Azt mondják, ha egy mesének nincs tanulsága, akkor azt ne mond el. Nos, ennek van, de nem az, amit elsőre gondolna az ember. Beszéljünk az álmokról. Itt nem olyan varázsvilágra gondolok, amiben anyád megkér a szép zöld mezőn, hogy locsold meg a bagetteket, miközben esik az eső. Bár ezek az álmok nem olyan zavarók, mint amikor egyszer csak megjelenik benne volt szerelmem. Teljesen másról álmodok, és egy kávézóban ott van nevetve, egy sötét nyirkos úton vagyok, menekülök valami elől és ő ott van, erre még gyorsabban kell futnom. De ez egy másik történet. Nem itt olyan álmokról van szó, amit az ember dédelget magában, amire gondol egy unalmas vasárnap délutánon, hogy majd egyszer véghezvisz. Az álmok mindig változnak, van, amit elenged, az ember van, amit nem. A rendszergazda agyam mellett a szívem egy művészé és az én beteljesítetlen sorsom az alkotás. Alkotni valamit, ami az emberekből kivált valamit: nevethetnek rajta, sírhatnak, csak érezzenek valamit. Az utolsó ilyen álmom a youtuberkedés volt (bár már próbálkoztam írással és zenéléssel is), de ebben az egyben az tetszik, hogy nincsenek szabályok, nem egy sémát követsz, a tartalmad gyakorlatilag bármi lehet. Na, jó majdnem bármi. Először nagy önbizalommal indultam neki. Rengetegen lesznek híresek ok nélkül. Miért ne lennék én is egy közülük? Ez olyan könnyű, az emberek imádni fogják a videóimat. Valahogy az volt a fejembe, hogy emberek ezrei rohantak ki utcára, hogy végre: ez a gyerek, akit senki se ismer feltöltött youtube-ra egy gameplay videót. Oké ez túlzás, de nem tudtam mekkora is az a fa, amibe belevágtam a fejszémet. Csak, hogy szemléltessem egy égig érő fa, ami gyémántból van és egy gumifejszével mész neki. Minden megváltozott, amikor megismerkedtem Stephanievel egy brazil lánnyal, aki szintén videózott. A kedvenc közös videonk, amikor egy életre kelt plüssállat (nevezetesen Rainbowdash) ellen harcoltunk. Természetesen elvesztettük a csatát és Az Én Kicsi Pónim világába csöppentünk, ahonnan meg kellet szöknünk. Együtt cseperedtünk youtubeon és bár két év alatt egyikünknek se nőtt a feliratkozó száma rájöttünk, hogy az igazi kincs, amit szereztünk az egy életre szóló barátság. Tanulság? Tedd, amit szeretsz és bevonzod magadhoz a megfelelő embereket legyen szó bármiről, amit keresel az életben.

Betonfagyi 2022.12.15. 12:17:13

@Betonfagyi: www.youtube.com/watch?v=77nGvkX3wvA Itt a nevezetes videó, amiről beszéltem. Csak ne vedd túl komolyan mi se vettük.
süti beállítások módosítása